کاردستی آتشفشان
نوشته شده توسط : shayan

کاردستی آتشفشان / کاردستی دریا / کاردستی با کاغذ

 

بهتر است بدانید ساخت کاردستی آتشفشان یا هر کاردستی کودکانه ی دیگری، فواید بسیار زیادی برای رشد بهتر شخصیتی کودکان نیز دارد. به عنوان مثال زمانی که فرزند شما ساخت کاردستی آتشفشان خود را به پایان می رساند در واقع فعالیتی را به پایان رسانده است و این امر باعث افزایش یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی یعنی اعتماد به نفس می شود. اعتماد به نفس کافی نقش بسیار مهمی در سلامت روانی افراد دارد و از آن جایی که شخصیت افراد نیز در کودکی شکل می گیرد بنابراین باید به کافی بودن میزان اعتماد به نفس از سن بسیار کم توجه ویژه شود.

همچنین زمانی که کودکتان در حال ساخت کاردستی دریا است می توانید اطلاعاتی را درباره ی دریا های پهناور و غیره به او منتقل کنید و مشغول خواندن شعر ها و قصه های مربوط به این موضوع شوید. همچنین بهتر است بدانید که ساخت کاردستی دریا یا هر کاردستی کودکانه ی دیگری به مسیر رشد بهتر شخصیتی کودک شما نیز کمک می کند چرا که باعث تقویت و افزایش بسیاری از ویژگی های مثبت شخصیتی می شود.

کاردستی یکی از سرگرمی هایی است که به کودکان اطلاعات زیادی را منتقل می کند و باعث می شود تا آن ها محیط اطراف خود را بهتر بشناسند. به همین دلیل است که در مهد کودک و مدارس به ویژه مدرسه های پایه های ابتدایی از شیوه ساخت کاردستی های متنوع و جذاب استفاده می کنند تا اطلاعات لازم را به کودکان منتقل کنند.

در اوایل یادگیری ساخت کاردستی با کاغذ یا وسایل دیگر، توسط فرزندتان ، لازم است شما نیز همراه او باشید و ابتدا خودتان انواع کاردستی برای کودکان را به او یاد بدهید . مثلا قیچی که برای کودکان خطرناک است و چگونگی کار با آن را نمی دانند ، بهتر است شما در دست بگیرید تا کودک با دیدن ، کار با آن را بیاموزد . این نکته را هم بدانید که بهتر است دسترسی کودک را بیشتر کنید و در هنگام بازی یا انجام کار های هنری که می دانید ریخت و پاش زیادی دارد به او امرو نهی نکنید و از ابتدا مکانی مشخص را برای بازی کودک در نظر بگیرید تا او بداند برای ساخت کاردستی خلاقانه خود از جای مشخص شده فراتر نرود .





:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: