کاردستی ترازو
نوشته شده توسط : shayan

کودکان امروزی بسیار بیش تر از پیش به حضور والدین خود نیاز دارند بنابراین والدین باید وقت بیشتری برای فرزندان خود بگذراند. شما با استفاده از فعالیت ها و سرگرمی های خانگی و کم هزینه می توانید بسیاری از پند های اخلاقی را در قالب سرگرمی ها و بازی های متفاوت به کودک خود آموزش دهید. به عنوان مثال قصه گویی یکی از راه های آموزش غیرمستقیم به کودکان است که تاثیر بسیار زیادی روی آنان دارد. شما می توانید قصه های معروف مانند داستان چراغ جادو یا داستان زیبای خفته را برای کودک خود روایت کنید. قصه گویی فواید بسیار زیادی برای کودکان دارد زیرا اکثر داستان هایی که برای کودکان روایت شده اند، پند های متفاوتی را در خود گنجانده اند که می توانید با استفاده از آن ها پند های متفاوتی را به کودک خود آموزش دهید.

شما با استفاده از قصه گویی می توانید علاوه بر آموزش از راه غیرمستقیم باعث تقویت بسیاری از ویژگی های مثبت شخصیتی مانند تقویت قدرت تصویرسازی و قوه تخیل کودک خود شوید. کودکان شما هنگام شنیدن قصه شروع به تصویرسازی و همزاد پنداری با شخصیت های آن می کنند و به همین دلیل باید داستان های متناب با سن کودک را برای او روایت کنید. ساخت کاردستی نیز می تواند فعالیتی سرگرم کنند برای کودکان باشد. به خصوص در این روز ها که کودکان اکثر زمان خود را در خانه و در کنار خانواده خود سپری می کنند.

در مدرسه ها با ساخت کاردستی ترازو یا آموزش کاردستی ترازو به کودکان می توانند بسیاری از مسائل فیزیک و ریاضی را از طریق بازی و سرگرمی به آن ها آموزش دهند. به طور کلی اینگونه آموزش هایی که با بازی و سرگرمی و فعالیت های فیزیکی برای کودکان همراه باشد، بیشترین تاثیرگذاری را در یادگیری کودکان دارد. زمانی که کودک شما ساخت کاردستی ترازو را به اتمام می رساند آن را به معلم، شما یا مربی مهد کودک خود نشان می دهد و این امر باعث افزایش اعتماد به نفس در شخصیت کودک شما می شود. افزایش اعتماد به نفس یکی از دغدغه های هر والدینی است زیرا پایین بودن اعتماد به نفس در شخصیت کودکان باعث به وجود آمدن بسیاری از مشکلات در آن ها می شود.





:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: