نوشته شده توسط : shayan

 

نقاشی راه آموزشی غیر مستقیم برای کودکان محسوب می شود. چرا که شما می توانید با نقاشی اطلاعات بسیار زیادی را به کودکان منتقل کنید. به عنوان مثال شما با آموزش نقاشی هالووین به فرزند خود می توانید رسم و جشن هالووین را به او معرفی کنید. البته برای این که کودکتان به نقاشی کردن علاقه ی بیش تری پیدا کند باید با ترفند هایی خاص اشتیاق و تمایل او را به نقاشی کشیدن تقویت کنید.

یکی از راه های افزایش تمایل کودکان به نقاشی کشیدن این است که طرحی مناسب سلیقه و نزدیک به روحیات فرزند خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال نقاشی هالووین می تواند برای کودکانی که روحیه ای هیجانی دارند و به فیلم و کارتون های ترسناک و هیجان انگیز علاقمند هستند، بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد.

 برای این که کودکان خود را از فواید نقاشی کشیدن بهره مند کنید باید تمایل و اشتیاق آن ها را به نقاشی کشیدن افزایش دهید. چرا که کودکان امروزی به بازی های دیجیتال و کامپیوتری و گذراندن اوقات فراغت خود با کنسول های بازی علاقه ی بیشتری دارند. برای این که تمایل کودکان به نقاشی کشیدن افزایش پیدا کند باید طرحی جذاب و نزدیک به روحیات آن ها انتخاب کنید. به عنوان مثال طرح نقاشی قصر کودکانه می تواند برای دختر بچه ها بسیار جذاب باشد.

در سایت وولک نقاشی های زیادی وجود دارد که میتواند نمونه خوبی برای تشویق کودکان به این هنر باشد. این نمونه ها به صورت ویدیویی و با موضوعات مورد علاقه کودکان هستند. برای دیدن ویدیوهای آموزش نقاشی عالی این سایت به آدرس https://www.voolak.com/ بروید.

همچنین بهتر است بدانید زمانی که فرزندتان در حال کشیدن نقاشی قصر است در واقع در حال تقویت عضلات دست خود و ورزش کردن از سن بسیار کم است که این امر باعث کمک به رشد جسمی او می شود. همچنین کشیدن نقاشی قصر می تواند باعث تقویت بسیاری از ویژگی های مثبت شخصیتی در کودکان شود. به عنوان مثال زمانی که کودکتان نقاشی قصر خود را به اتمام مرساندن و هنر خود را به اطرافیان خود نشان می دهد و آن ها از او تعریف می کنند، اعتماد به نفس در شخصیت او تقویت می شود. همچنین اگر نقاشی قصر او مورد انتقاد قرار بگیرد نیز روحیه ی انتقاد پذیری در فرزند شما تقویت می شود



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shayan

نقاشی هواپیما می تواند برای کودکانی که به هیجان و پرواز علاقه دارند بسیار مناسب باشد. چرا که یکی از رویا های کودکی بسیاری از بچه ها پرواز کردن است. شما می توانید هنگامی که فرزندتان در حال ترسیم نقاشی هواپیما است برای او قصه های در این مورد یا شعر هایی با موضوع هواپیما یا پرواز بخوانید و از این روش کودک خود را برای ساعاتی از بازی های دیجیتال و تجهیزات الکترونیکی دور کنید و او را از فواید کشیدن نقاشی هواپیما یا هر طرح نقاشی کودکانه ی دیگر بهره مند کنید.

همچنین نقاشی هواپیما یا طرح های دیگر به والدین در مسیر رشد بهتر شخصیت کودکشان کمک می کند؛ زیرا نقاشی کشیدن باعث تقویت و افزایش بسیاری از ویژگی ای مثبت شخصیتی می شود و همان طور که می دانید شخصیت افراد در کودکی آن ها شکل می گیرد. بنابراین شما می توانید با راهکاری ساده مانند آموزش نقاشی هواپیما به پرورش کودکانی با شخصیت بهتر و قوی تر کمک کنید. کشیدن نقاشی هواپیما باعث تقویت ویژگی تصمیم گیری، تقویت قدرت خیال پردازی، تقویت اعتماد به نفس، افزایش روحیه ی انتقاد پذیری و… بسیاری از ویژ”ی های مثبت دیگر می شود.

سایت کودک برای گروه های سنی مختلف

جستجوی سایتی مناسب در گروه سنی خاص کودکان بسیار مهم است ، به ویژه هنگامی که کودکان به طور روز افزون از طریق سایت کودک آموزش می بینند و  مهارت پیدا می کنند همچنین تحقیقات نشان می دهد که کودکان کاملاً از تفاوت های سنی آگاه هستند و با چیزی که از نظر آنها بسیار کودکانه است ، درگیر نخواهند شد.  برای دیدن سایر ویژگی های یک سایت خوب در گروه های سنی متفاوت به نشانی https://www.voolak.com/  سری بزنید.

 

همچنین کشیدن نقاشی قلب یا هر طرح نقاشی کودکانه ی دیگری می تواند برای رشد شخصیتی فرزند شما بسیار مفید باشد و به شما در مسیر رشد بهتر شخصیت فرزندتان کمک کند. به عنوان مثال زمانی که کودکتان مشغول کشیدن نقاشی قلب است باید طرح ها و رنگ های متفاوت را انتخاب و آن ها را باهم ترکیب کند. این امر باعث تقویت قدرت تصمیم گیری در کودکان می شود. همچنین زمانی که کودکتان نقاشی قلب را به اتمام می رساند درواقع فعالیتی را به تنهایی به پایان رسانده است و این امر باعث تقویت اعتماد به نفس در او می شود و همانطور که می دانید اعتماد به نفس یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی است.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shayan

تاثیر ساخت کاردستی زیبا در توانمندی های کودک

رشد جسمی

ساخت انواع کاردستی به رشد عضلانی کودک و کنترل آن کمک می کند . همچنین با درست کردن کاردستی زیبا می تواند بین حواس پنجگانه خود ارتباط برقرار کند .

رشد رفتاری

با خلق و ساخت کاردستی کودکانه، فرزند شما دیگر بیکار نیست و برای خود سرگرمی دارد پس در نتیجه شاداب می ماند و همین باعث رفتار خوب در کودک می گردد .

رشد اجتماعی

کودک طی آموزش کاردستی و ساخت کاردستی کودکانه و راحت خود باید با دیگران ارتباط داشته باشد تا بتواند مشکلاتش را در درست کردن کاردستی حل کند. پس از اینکه کاردستی زیبا ی او کاکل شد باید آن را به دیگران نشان دهد و واکنش آن ها را ببیند و همه این کار ها و ساخت کاردستی ساده و آسان موجب برقراری ارتباط اجتماعی در کودک می شود .

 

دو نمونه از فواید نقاشی را بخوانید، برای دیدن بقیه فواید به سایت https://www.voolak.com/ مراجعه کنید.

افزایش اعتماد به نفس با توانایی کشیدن نقاشی کودکانه جدید

کودک با کشیدن نقاشی جدید آسان می تواند به نوعی خود را به شما ثابت کند و تخیلاتی که در نقاشی جدید قشنگ خود به نمایش گذاشته را به شما نشان دهد . کشیدن نقاشی های کودکانه زیبا برای کودکان به آن ها حس اعتماد به نفس می دهد و ایجاد انگیزه می کند و تایید شما باعث می شود این انگیزه و اعتماد به نفس در او افزایش یابد .

آموزش نقاشی کودکانه و آمادگی کودک برای ورود به اجتماعی دیگر

نقاشی ساده و زیبا پایه اولیه تفکر منطقی است و به کودک در درک مفاهیم دشوار تر کمک می کند . مثلا برای ورود به مدرسه کودک برای خواندن و نوشتن با نقاشی هایی که در خانه و قبل از مدرسه کشیده است ، تمرین کرده و به همین خاطر می تواند زود تر نوشتن را بیاموزد؛ چراکه دستان او برای انجام انعطاف های مختلف، آماده تر است. در واقع کشیدن نقاشی کودکانه زیبا و ساده به او در ورود به محیطی بزرگ تر مثل مدرسه کمک خواهد کرد . بدین ترتیب نقاشی های کودکانه و تاثیرات آن ها تا بزرگسالی همراه فرزندان شما خواهند بود.

برای خواندن سایر فواید نقاشی و دیدن ویدیو ها و عکس های آموزش نقاشی های ساده میتوانید به سایت وولک سر بزنید.



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shayan

 

اما علاوه بر روان درمانی نقاشی کشیدن فواید دیگری برای کودکان شما نیز دارد. نقاشی یکی از راه های آموزش غیرمستقیم برای کودکان نیز محسوب می شود. به عنوان مثال زمانی که شما نقاشی روباه را به فرزندان خود آموزش می دهید درواقع در حال آشنا کردن فرزندان خود با حیوان روباه هستید. همچنین می توانید زمانی که کودکتان در حال ترسیم نقاشی روباه است، شعر ها یا قصه های مربوط به روباه را برای او بخوانید. اینگونه اطلاعاتی که شما درباره ی روبان و سایر حیوانات به کودک خود منتقل می کنید بهتر در ذهن او باقی می مانند.

آموزش غیرمستقیمی که با بازی و سرگرمی مانند کشیدن نقاشی روباه همراه باشد، بی شک تاثیر بسیار مطلوبی بر روی یادگیری کودک شما خواهد گذاشت. همچنین کشیدن نقاشی روباه یا هر طرح نقاشی کودکانه ی دیگری به رشد شخصیتی کودک شما نیز کمک می کند. رشدی که سایت وولک برای آن تلاش میکند. به عنوان مثال زمانی که کودک مشغول کشیدن نقاشی روباه خود می شود باید چندین الگو، طرح و رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند به طرح نهایی نقاشی روباه برسد. این امر باعث تقویت قدرت تصمیم گیری در کودک از سن بسیار کم می شود. همچنین کودک زمانی که نقاشی روباه خود را به اتمام می رساند، این به پایان رساندن باعث تقویت اعتماد ب نفس در او نیز می شود.

تحقیقات روانشناسان و درمانگر های متخصص در زمینه ی کودک نشان داده است که کودکانی که از سن بسیار کم به انجام فعالیت ها یا بازی و سرگرمی هایی که به کار های هنری مربوط می شود مانند ترسیم نقاشی دوچرخه، در آینده افرادی خلاق تر و باهوش تری خواهند بود.

انجام فعالیت هایی مانند کشیدن نقاشی دوچرخه باعث می شود تا ذهن و خلاقیت فرزند شما به چالش کشیده شود و این کار باعث می شود تا کودک شما بیش تر فکر کند و این کار باعث می شود تا او فردی خلاق تر و باهوش تر شود. البته نقاشی کشیدن علاوه بر این که به رشد هوش و خلاقیت کودک شما کمک می کند خاصیت درمانی نیز دارد. به عنوان مثال اگر کودک شما از دوچرخه سواری می ترسد، می توانید با آموزش نقاشی دوچرخه به او و خواندن شعر ها و قصه های مربوط به دوچرخه در عین حال که فرزندتان در حال ترسیم نقاشی دوچرخه است،َ به طور غیرمستقیم روی ترس او کار کنید و از میزان اضطراب کودک بکاهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shayan

تاثیر ساخت کاردستی زیبا در توانمندی های کودک

رشد جسمی

ساخت انواع کاردستی به رشد عضلانی کودک و کنترل آن کمک می کند . همچنین با درست کردن کاردستی زیبا می تواند بین حواس پنجگانه خود ارتباط برقرار کند .

رشد رفتاری

با خلق و ساخت کاردستی جدید ساده کودکانه، فرزند شما دیگر بیکار نیست و برای خود سرگرمی دارد پس در نتیجه شاداب می ماند و همین باعث رفتار خوب در کودک می گردد .

رشد اجتماعی

کودک طی آموزش کاردستی و ساخت کاردستی کودکانه و راحت خود باید با دیگران ارتباط داشته باشد تا بتواند مشکلاتش را در درست کردن کاردستی حل کند. پس از اینکه کاردستی زیبا ی او کاکل شد باید آن را به دیگران نشان دهد و واکنش آن ها را ببیند و همه این کار ها و ساخت کاردستی ساده و آسان موجب برقراری ارتباط اجتماعی در کودک می شود .

رشد خلاقیت

کاردستی خلاقانه جدید که فرزند شما با استفاده از آموزش ها و یا فیلم کاردستی می سازد نشان از رشد او دارد و شما باید او را در این راه همراهی و تشویق کنید تا کاردستی ساده کودکانه او به یک کاردستی خلاقانه تبدیل شود .

نقاشی کردن چه با کمک تخیل کودک چه با کمک طرح زیبا برای نقاشی و عکس نقاشی زیبا، به کودک شما در برقراری ارتباط به دنیای بیرون و ارتباط برقرار کردن کمک می کند. تعداد زیادی عکس نقاشی زیبا و عکس نقاشی کودکانه وجود دارد که کودکان شما می توانند با استفاده از آن ها نقاشی کنند و از مزیت های نقاشی کشیدن برخوردار شوند. از جمله مزیت های نقاشی قشنگ عبارت اند از:

تاثیر مثبت بر روی عملکرد جسمی و ذهنی با آموزش نقاشی قشنگ به کودکان
کودک شما وقتی شروع به کشیدن نقاشی های کودکانه می کند در واقع هماهنگی حرکات دست و چشم خود را تقویت می کند. کودک شما هنگامی کشیدن نقاشی از روی عکس نقاشی ساده و عکس نقاشی کودکانه در واقع سعی می کند تا چیزی را که مشاهده می کند با حرکات دست خود هماهنگ کند و این کار به هماهنگی و تقویت عملکرد جسمی و ذهنی کودک شما به طور همزمان کمک می کند.

جستجوی سایتی مناسب مانند وولک در گروه سنی خاص کودکان بسیار مهم است ، به ویژه هنگامی که کودکان به طور روز افزون از طریق سایت کودک آموزش می بینند و  مهارت پیدا می کنند همچنین تحقیقات نشان می دهد که کودکان کاملاً از تفاوت های سنی آگاه هستند و با چیزی که از نظر آنها بسیار کودکانه است ، درگیر نخواهند شد. 



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shayan

بسیاری از کارشناسان و روانشناسان معتقدند که زمانی که کودک شما از روی عکس نقاشی ساده یا طرح ساده نقاشی شروع به کشیدن نقاشی کودکانه زیبا می کنند، می توان اطلاعات زیادی درباره ی سلامت روانی و ویژگی های شخصیتی کودک شما به دست آورد و معتقدند نقاشی کشیدن کودکان به خصوص از روی طرح ساده برای نقاشی احساسات و خلاقیت کودکان شما را تقویت می کند. سایت وولک به طور تخصصی در زمینه سرگرمی کودکان فعالیت میکند و به صورت به روز قصه های صوتی کودکانه اختصاصی، نقاشی، کاردستی، لالایی و ... منتشر میکند.

شکوفایی استعداد های کودک در گرو نقاشی های کودکانه
نقاشی کشیدن کودکان شما از عکس نقاشی ساده و زیبا یا از تخیلات و تصویرسازی های ذهن خود کودکان شما باعث شکوفایی های استعداد فرزند شما می شود.
تقویت قدرت تمرکز در کشیدن نقاشی کودکانه جدید
کشیدن نقاشی قدرت تمرکز کودک شما را افزایش می دهد به خصوص اگر کودک شما تلاش کند تا از روی یک طرح برای نقاشی، نقاشی بکشد. نقاشی کشیدن از روی عکس نقاشی ساده و عکس نقاشی زیبا باعث می شود تا قدرت تمرکز و دقت به جزئیات و موارد کوچک در فرزند شما تقویت شود.
با گذر زمان، زمانی که کودک شما بیشتر و بیشتر به نقاشی کردن علاقمند شد، می توانید نکات آموزنده را در این سرگرمی بگنجانید و از سنین کم کودک خود را برای رفتن به مدرسه آماده کنید. به عنوان مثال کودکان می توانند از سن بسیار کم به وسیله کشیدن نقاشی های کودکانه از روی تعدادی طرح ساده برای نقاشی قشنگ با رنگ ها و اشکال متفاوت آشنا شوند.

کاردستی با کاغذ

یکی از سرگرمی های کودکان ساخت کاردستی است . آنان تقریبا از دوسالگی با ابزار مختلف مثل کاغذ ، مقوا ، چسب و قیچی شروع به ساخت کاردستی زیبا می کنند . گاهی این فیلم کاردستی جدید را از فیلم آموزش کاردستی یاد می گیرند و گاهی از خلاقیت خود برای ساخت کاردستی آسان در خانه بهره می گیرند و درست کردن کاردستی برای آنان لذت بسیاری دارد و به نوعی با ساخت کاردستی ، خود را به دیگران ثابت می کنند و در ذهن خود می گویند من هم می توانم . کودکان برای داشتن سرگرمی نیز به سراغ کاغذ و قیچی می روند و بریدن کاغذ یا دادن شکل به آن برای کودکان جذابیت بسیاری به همراه دارد. بعضی وقت ها در مهدکودک یا مدرسه از آن ها کاردستی های مختلفی خواسته می شود و شما برای کمک به ساخت کاردستی با کاغذ برای کودکان نیاز به آموزش کاردستی دارید



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shayan

 

شما می توانید ایده نقاشی آسونبه کودکان خود بدهید؛ در حالی که با کشیدن نقاشی ایده های جدید و خلاقی به ذهن کودک شما می شود چرا که این کار باعث افزایش قدرت تخیل کودک شما می شود. از هر قسمت از نقاشی کودکان می توانید اطلاعاتی را به دست آورید؛ به عنوان مثال اگر کودک شما از روی عکس، عکس نقاشی ساده، نقاشی نکشیده باشید و نقاشی او برگرفته از تصویرسازی و تخیلات ذهنی کودک شما باشد، می توانید اطلاعاتی از نقاشی کودکان خود به دست آورید. کودکان در ابتدا که شروع به کشیدن نقاشی کردن می کنند در واقع برگه را فقط خط خطی می کنند و این خط خطی کردن برای کودکان بسیار لذت بخش است و باعث تخلیه انرژی کودک می شود. پس از دو سالگی کودکان سعی می کنند تا خطوط و نقش های معنی دار رسم کنند، بنابراین در دوسالگی شروع به کشیدن خطوط دایره ای یا زاویه دار می کنند. وقتی فرزند شما به سن دو و نیم سالگی می رسد به علت این که عضلات او ورزیده تر شده است و به ثبات بیشتری رسیده است در حین کشیدن نقاشی از روی عکس نقاشی کودکانه یا از تصویرسازی ذهنی خود، تلاش می کنند تا خطوط از محدوده ی مورد نظر بیرون نرود. در سن بین دو و سه سالگی کودک شما سعی می کند تا اشکال متفاوتی بسازد و بیشتر به تصویرسازی ذهنی روی می آورد تا کشیدن نقاشی از روی طرح نقاشی کودکانه. همچنین با استفاده از طرح نقاشی رنگی که در وولک وجود دارد می تواند در سن کم با رنگ ها آشنایی بیشتری پیدا کنند.

در اوایل یادگیری ساخت کاردستی با کاغذ یا وسایل دیگر، توسط فرزندتان ، لازم است شما نیز همراه او باشید و ابتدا خودتان انواع کاردستی برای کودکان را به او یاد بدهید . مثلا قیچی که برای کودکان خطرناک است و چگونگی کار با آن را نمی دانند ، بهتر است شما در دست بگیرید تا کودک با دیدن ، کار با آن را بیاموزد . این نکته را هم بدانید که بهتر است  دسترسی کودک را بیشتر کنید و در هنگام بازی یا انجام کار های هنری که می دانید ریخت و پاش زیادی دارد به او امرو نهی نکنید و از ابتدا مکانی مشخص را برای بازی کودک در نظر بگیرید تا او بداند برای ساخت کاردستی خلاقانه خود از جای مشخص شده فراتر نرود . از کودک خود انتظار انجام کار بزرگی نداشته باشید با توجه به سن او با او رفتار کنید و به او سخت نگیرید که این چه کار دستی ساده ای است؟ یا چرا از این رنگ استفاده کردی ؟ یا چرا انقدر کاغذ مصرف کردی ؟ یک کاردستی ساده و آسون که این همه ریخت و پاش نداره؟ پس بگذارید کودکتان با خیال راحت و اعتماد به نفس بالا کاردستی خلاقانه جدید بسازد و خود را با آن سرگرم کند . حتی می توانید آموزش کاردستی جدید را برای او در فضای مجازی بیابید تا از روی آن بسازد و با دیدن فیلم کاردستی با کاغذ که برای او جالب است را خودش از ابتدا تا انتها این کار انجام دهد . نکته مهم دیگر این است که لازم نیست ابزار گران قیمت برای کودک خود تهیه کنید بهتر است با وسایل یا دورریز هایی که در خانه دارید به او ساخت یک کاردستی جالب را بیاموزید .

 



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shayan

پدر و مادر کودک می توانند با استفاده از تعدادی طرح نقاشی مدادرنگی و طرح برای نقاشی که در اینترنت موجود است و ایده های ساده اما جذاب برای نقاشی، کودک خود را به کشیدن نقاشی زیبا بیشتر تشویق کنند تا فرزندشان از مزیت های نقاشی کشیدن زودتر و بیشتر برخوردار شود. بنابراین یکی از راه کار هایی که والدین می توانند با استفاده از آن کودک خود را برای رفتن به مدرسه آماده کنند، سرگرمی کشیدن نقاشی است. یکی از فعالیت هایی که در مهدکودک ها بسیار انجام می شوند و به آن توجه بسیاری می شود تقویت کردن علاقه ی کودکان به کشیدن نقاشی قشنگ و جدید است. برای گرفتن ایده برای نقاشی به سایت وولک به آدرس https://www.voolak.com/ سری بزنید.

شما می توانید ایده نقاشی کودکانه جدید را خود بدهید؛ در حالی که با کشیدن نقاشی ایده های جدید و خلاقی به ذهن کودک شما می شود چرا که این کار باعث افزایش قدرت تخیل کودک شما می شود. از هر قسمت از نقاشی کودکان می توانید اطلاعاتی را به دست آورید؛ به عنوان مثال اگر کودک شما از روی عکس، عکس نقاشی ساده، نقاشی نکشیده باشید و نقاشی او برگرفته از تصویرسازی و تخیلات ذهنی کودک شما باشد، می توانید اطلاعاتی از نقاشی کودکان خود به دست آورید. کودکان در ابتدا که شروع به کشیدن نقاشی کردن می کنند در واقع برگه را فقط خط خطی می کنند و این خط خطی کردن برای کودکان بسیار لذت بخش است و باعث تخلیه انرژی کودک می شود. پس از دو سالگی کودکان سعی می کنند تا خطوط و نقش های معنی دار رسم کنند، بنابراین در دوسالگی شروع به کشیدن خطوط دایره ای یا زاویه دار می کنند.

تاثیر ساخت کاردستی زیبا در توانمندی های کودک

رشد جسمی

ساخت انواع کاردستی کودکانه به رشد عضلانی کودک و کنترل آن کمک می کند . همچنین با درست کردن کاردستی زیبا می تواند بین حواس پنجگانه خود ارتباط برقرار کند .

رشد رفتاری

با خلق و ساخت کاردستی کودکانه، فرزند شما دیگر بیکار نیست و برای خود سرگرمی دارد پس در نتیجه شاداب می ماند و همین باعث رفتار خوب در کودک می گردد .

رشد اجتماعی

کودک طی آموزش کاردستی و ساخت کاردستی کودکانه و راحت خود باید با دیگران ارتباط داشته باشد تا بتواند مشکلاتش را در درست کردن کاردستی حل کند. پس از اینکه کاردستی زیبا ی او کاکل شد باید آن را به دیگران نشان دهد و واکنش آن ها را ببیند و همه این کار ها و ساخت کاردستی ساده و آسان موجب برقراری ارتباط اجتماعی در کودک می شود .

 



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shayan

 

نقاشی کشیدن فواید بسیار زیادی برای عوطف و جسم کودک شما دارد. زمانی که کودک شما از سن بسیار کم شروع به در دست گرفتن قلم و کوبیدن آن به کاغذ می کند درواقع درحال تقویت عضلات دست خود است. بنابراین شما می توانید از راه غیرمستقیم و با بازی و سرگرمی مانند کشیدن نقاشی اردک یا هر طرح نقاشی کودکانه ی دیگری عضلات فرزند خود را تقویت کنید. همچنین از فواید عاطفی می توان به روشی جدید برای بروز احساسات اشاره کرد.

کودکان به خصوص زمانی که سن کمی دارند دایره لغات محدودی دارند و ممکن است به همین دلیل قادر به بیان کامل و دقیق احساسات خود نباشند، کشیدن نقاشی اردک یا طرح های دیگر یکی از راه و روش های بیان احساسات در کودکان است. درمانگر ها و روانشناسان کودک اگر تشخیص دهند که کودکی قادر به بیان کامل احساسات خود نیست از نقاشی درمانی استفاده می کنند.

به این دلیل که کودکان به طور غریزی به در دست گرفتن قلم و کویدن آن به کاغذ علاقه دارد و اگر شما طرح جذاب، دوست داشتنی و در عین حال هیجان انگیزی را برای کودکتان انتخاب کنید که او را مشتاق به ترسیم آن طرح کند، می توانید علاقه ی غریزی فرزند خود را افزایش دهید. طرح نقاشی آتش می تواند طرحی هیجان انگیز برای بچه ها باشد. بنابراین از آموزش نقاشی آتش به کودکان خود غافل نشوید. همچنین می توانید در مسیر افزایش اطلاعات عمومی فرزند خود، زمانی که او درحال کشیدن نقاشی آتش است شما شروع به گفت و گو و انتقال اطلاعاتی در زمینه ی آتش کنید.

می توانید قصه های مربوط به بازی با آتش را برای فرزند خود روایت کنید و او را از این طریق از این بازی های خطرناک منع کنید. همچنین کشیدن نقاشی آتش یا طرح های دیگر نقاشی کودکانه می تواند فواید بسیار زیادی از نظر روحی و عاطفی برای فرزندان شما داشته باشد. از جمله این فواید می توان به افزایش اعتماد به نفس در کودکان اشاره کرد. وقتی که فرزند شما نقاشی آتش را به پایان می رساند درواقع فعالیتی را به تنهایی یا حتی با کمک فرد دیگری به پایان رسانده است و این امر باعث افزاش اعتماد به نفس در کودک می شود و همان طور که می دانید پرورش و تقویت اعتماد به نفس در مسیر شکل گیری شخصیت کودکان، امری بسیار ضروری است. نمونه های دیگر نقاشی را میتوانید در سایت وولک ببنید.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shayan

 

هنگامی که نقاشی تمساح را به کودک خود آموزش می دهید درواقع نکات بسیار آموزنده ای را از روش غیر مستقیم و به وسیله بازی و سرگرمی به فرزند خود آموزش داده اید. کودک شما با کشیدن نقاشی تمساح با حیوان تمساح آشنا می شوند و یاد می گیرند تا انواع رنگ ها را باهم ترکیب کند و در این راه با رنگ های متفاوت نیز آشنا می شود.

انتخاب رنگ به کودک شما این فرصت را می دهد تا قدرت تصمیم گیری را در خود تقویت کند. همچنین زمانی که کودک شما نقاشی تمساح را به پایان می رساند و آن را به شما نشان می دهد این امر باعث افزایش اعتماد به نفس که یکی از مهم ترین ویژگی های هر شخصیتی است، می شود. کودک شما با نشان دادن نقاشی تمساح خود به دیگران یاد می گیرند تا انتقاد و نظرات دیگران را پذیرا باشد و ویژگی انتقاد پذیری در کودک شما افزایش می یابد. شما می توانید با آموزش نقاشی تمساح بسیار ساده و راحت کودک خود را از تمامی این فواید بهره مند سازید. همچنین کشیدن نقاشی فوایدی برای جسم کودک شما دارد که بارز ترین آن ها تقویت مهارت های حرکتی در کودک شما است. کشیدن نقاشی تمساح باعث تقویت عضلات دست های کودک شما می شود. همچنین کودک شما هنگام کشیدن نقاشی تمساح یا هر نقاشی کودکانه دیگری باید تلاش کند تا حواس پنجگانه ی خود را باهم هماهنگ کند. میتوانید در وولک اموزش های نقاشی متنوع و ساده ای برای تقویت حواس پنجگانه کودک ببینید.

کودکان از سن بسیار کم یعنی از شش ماهگی تمایل به ضربه زدن بر روی کاغذ با قلم دارند. و تا دوازده ماهگی به وسیله ی قلم بر روی صفحه ی کاغذ ضربه می زنند. این که کودکان به طور غریزی از کشیدن نقاشی توت فرنگی یا طرح های نقاشی کودکانه ی دیگر لذت می برند یکی از ویژگی های بسیار مثبت به شمار می رود زیرا اکثر کودکان امروزی از کودکی به بازی با وسایل الکترونیکی و ضور در دنیای مجازی علاقه دارند و کشیدن نقاشی توت فرنگی می تواند آن ها را حتی برای چند ساعت از این فضا دور نگه دارد زیرا مضرات دنیای مجازی برای کودکان بیشتر از فواید آن است اما کشیدن نقاشی توت فرنگی برای روح و جسم آن ها فواید بسیار زیادی دارد. رسم طرح های متفاوت مانند نقاشی توت فرنگی مهارت حرکتی و فیزیکی کودک شما را تقویت می کند



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()