دوربین خودرو
نوشته شده توسط : shayan

دوربین عقب و جلو از هر دو سمت خودرو فیلمبرداری می‌کنند و این کار را با استفاده از سنسورهای پیشرفته انجام می‌دهد.

مزیت دوربین خودرو ی جلو این است که ارزان قیمت هستند ولی نمی‌توانند از پشت دوربین فیلمبرداری کنند. در عوض دوربین‌های خودرویی که هم از پشت و هم از جلوی ماشین فیلمبرداری می‌کنند، علیرغم مزیت خود، ممکن است برای نصب کمی شما را به دردسر بیاندازند چرا که باید آن‌ها را سیم کشی کرد و این کار نیازمند یک تعمیرکار حرفه‌ای است.

دوربین خودرو، دوربینی مانند سایر دوربین‌ها است که دارای یک یا چند لنز برای ضبط تصاویر است. این دوربین‌ها با توجه به نوع، ساختار و کاربرد خود در قسمت‌های مختلفی از خودرو قابل نصب هستند. مالکان خودرو با توجه به ویژگی‌ها و قابلیتی که از دوربین خودرو انتظار دارند، اقدام به خرید مدل‌های مختلف آن می‌کنند. تفاوت دوربین‌های خودرو، تنها در اندازه آن‌ها نیست؛ بلکه امکانات و کاربردهای آن‌ها نیز با هم تفاوت‌های چشم‌گیری دارد. در ادامه مطلب، انواع دوربین خودرو را با هم مرور می‌کنیم و با کارکرد‌های اختصاصی آن‌ها آشنا می‌شویم.

جی پی اس خودرو در سال‌ های اخیر متقاضیان بسیاری را به دست آورده است. این تکنولوژی جدید دارای کیفیت بسیار عالی و مزایای فراوان می‌باشد. عملکرد اصلی این سیستم مشخص کردن موقعیت و مکان خودرو شما می ‌باشد. دستگاه‌ های GPS خودرو در قیمت و کیفیت ‌های مختلفی وجود دارند که صرفا قیمت آن ‌ها نشان ‌دهنده‌ ی کیفیت و کارکرد بالا و یا پایین ‌شان نمی ‌باشد. دستگاه‌ های ردیاب در نحوه‌ ی عملکرد نیز تفاوتی ‌هایی دارند و هر مدل ویژگی ‌های خاص خود را دارد.

 در هنگام تهیه‌ ی بهترین GPS خودرو دقت کنید تا فارغ از قیمت GPS خودرو بر کیفیت و عملکرد آن نیز توجه داشته باشید. در واقع دستگاه‌ های ردیاب GPS خودرو، هوشمند و با دقت عملکرد متفاوت می ‌باشند، عموما دارای قطعات داخلی قابل قبولی هستند و قابلیت ‌هایی نظیر ارائه‌ ی هشدار کنترل سرعت مجاز و غیرمجاز و غیره را علاوه بر ردیابی خودرو ارائه می ‌دهند. قطعا تجربه‌ ی بازار نشان دهنده‌ی کیفیت ردیاب مورد نظری که قصد تهیه ‌ی آن را داشته باشید، خواهد بود.

دوربین پلاک خوان یا دوربین ANPR مخفف عبارت Automatic Number Plate Recognition است. دوربین های ANPR در واقع دوربین های مداربسته ای هستند که به طور خودکار بر روی وقایع ترافیکی نظارت داشته و می توانند پلاک هر نوع وسیله نقلیه ای را تشخیص دهند. تکنولوژی موجود در این دوربین ها همراه با نرم افزار مدیریت تصاویر یعنی iVMS-5200 می تواند در حل بسیاری از معضلات ترافیکی راهگشا باشد.

دوربین های پلاک خوان می توانند پلاک خودرو ها را حتی بین لاین های مختلف و در شرایط آب و هوایی یا نور نامساعد نیز تشخیص دهند. این دوربین ها اطلاعات به دست آمده را به مرکز مدیریت هوشمند دستگاه ضبط NVR یا نرم افزار iVMS-5200  ارسال می نمایند.

یک نکته جالب در مورد دوربین های مداربسته پلاک خوان این است که تمامی تصاویر ثبت شده توسط دوربین از وسایل نقلیه عبوری ضبط و ذخیره می گردند. این حتی شامل اطلاعات خودروهایی می شود که مظنون به تخلف نبوده اما برای بررسی های بیشتر اطلاعات آن ها مورد نیاز خواهد بود.

 





:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: